szaboszabolcs

szaboszabolcs

Csepel és Soroksár országgyűlési képviselőjének éves beszámolója

2015. december 26. - szabolcsblog

Újabb év van mögöttünk, így megint eljött az ideje, hogy beszámoljak a munkámról. Országgyűlési képviselőként a munkám nagy része ugyebár a Parlamentben, illetve a képviselői irodaházban folyik, így ezzel kezdeném a statisztikai adatok ismertetését. A parlament.hu oldalon ellenőrizhető, hogy miként állnak az indítványaim, hozzászólásaim száma. A jelenlegi állás alapján:

önálló indítványok száma: 81 (30)

nem önálló indítványok száma: 23 (14)

felszólalások száma: 37 (14)

Zárójelben az egy évvel ezelőtti számok láthatók, vagyis összességében elmondható, hogy a tavalyi évhez képes még valamelyes sikerült is fokozni a parlamenti munkát. Hozzá kell tenni azt is, hogy egyre többször adnunk be kérdéseket, adatigényléseket az átlátszó.hu-n keresztül, ami természetesen nem szerepel ebben az adatsorban. Ugyanígy nem látszódnak például azok az ügyek, melyek ugyan az Országgyűléshez kapcsolódnak, de nem sorolhatók e kategóriákba (pl. a Kövér Lászlóval folytatott levelezés az RTL kitiltása, vagy épp’ a menzareform ügyében). Az általam legfontosabbnak tartott témák 2015-ben természetesen a Kulturális bizottsághoz kötődnek. Erősen kritizáltuk a kárpótlási és kárrendezési iratok áthelyezését a Veritasba, próbáltuk jobb belátásra téríteni a kormányt az oktatási tárgyú törvények szokásos módosításai kapcsán, kifogásoltuk a kísérleti tankönyvek minőségét, udvariasan de határozottan bíráltuk a Városliget projektet, jogosan kritizáltuk a vizes világbajnokság költségeinek drasztikus növekedését, a különböző nagyberuházások szabályozásának egyszerűsítését (lásd pl. a közbeszerzési szabályok alóli, illetve a szakhatósági engedélyezési eljárás alóli részleges felmentést, gyorsítások ügyét). Különösen nagy hangsúlyt kapott a munkánkban idén, hogy megpróbáljuk megszerezni a kormánytól az olimpiai hatástanulmányt. Pataki Márton kollégámmal tényleg vért izzadtunk, hogy lássunk valamit az anyagból, amit a MOB ígérete ellenére nem adott oda nekünk csak a parlamenti döntés után hónapokkal, és akkor is csak az adatvédelmi biztos határozott állásfoglalását követően. Ma napig sem értem, hogy miként dönthettek úgy egy több ezer milliárdos projektről a képviselőtársaim, hogy egy szót sem olvashattak el a hatástanulmányból. Megjegyzem a hatástanulmány elolvasása után sem vagyok teljesen nyugodt, mert bár szervezési oldalról jól átgondoltnak tűnik az anyag, de a beruházások költségvonzata igen nagyvonalúan van meghatározva benne, így egy esetleges nyertes pályázat detektálhatóan óriási költségnövekedést eredményezne. Ma napig is úgy gondolom, hogy jogosan tartózkodtam a szavazásnál, mert ez ebben a formában nem elég átgondolt és megfontolt döntés. Arról nem is beszélve, hogy szerintem ekkora projektet országos népszavazással kellene megerősíteni. A parlamenti munka részét képezte még idén, hogy próbáltuk feltérképezni Habony Árpád munkájának a mibenlétét. Azt végül megtudtuk, hogy parlamenti belépőt kapott Lázár Jánostól, de a munkájának mibenlétét, illetve a munkájáért kapott fizetés összegét és útvonalát még nem sikerült kinyomozni.

Az országgyűlési képviselői munka részeként tovább folytattam a Kulturális bizottsághoz tartozó témák szakterületek alaposabb megismerését, így folytattam az iskolalátogatási projektet, voltam több színházban beszélgetni az igazgatókkal, megnéztem egy szinkron stúdiót, beszélgettem a kulturális élet szereplőivel, sportegyesületek vezetőivel, valamint beszélgettem az érintett területek szakértőivel. Ezen kívül a Váradi András Alapítvánnyal együttműködve részt vettem az oktatási rendszer problémáit bemutató, a helyi oktatási problémákat feltáró munkában, mely részeként több helyen is tartottunk fórumot Pápa Leventével (pl. Szigetvár, Szeghalom, Zalaegerszeg, Győr stb.). Ezen kívül természetesen időnként olyan ügyekbe is kérték a segítségemet és közreműködésémet, ami sem a bizottságomhoz, sem az egyéni választókerületemhez nem kötődik. Erre a legjobb példa a mezőhegyesi gazdaság ügye volt, amit ugyan nem sikerült eredeti formájában megmenteni, de legalább elértük azt az illetékesekkel tárgyalva, hogy egy kisebb területen megmaradhasson a jelenlegi tevékenység. Meglátjuk mennyire lesz életképes. Mindenesetre örülök annak, hogy sikerült megismerkednem, és jó kapcsolatot kialakítanom néhány mezőhegyesi kollégával.

Az országgyűlési munka harmadik nagy szelete pedig az egyéni körzet ügyeinek az intézése. Ezen a téren felemás a tapasztalatom. Egyrészt sokan fordultak hozzám bizalommal az elmúlt évben ügyes-bajos dolgaikkal, amiben a legtöbb esetben csak annyit tudtam csinálni, hogy az illetékesek felé jeleztem a problémát. Aztán vagy történt valami, vagy nem. Inkább az utóbbi volt jellemző. Sokan fordultak hozzám olyan problémával is, ami az illetékes államtitkársággal történő egyeztetést, törvénymódosítás beadását igényelte. Az előbbi kapcsán volt akivel sikerült egyeztetni (pl. a szakképzés ügyében ), volt akivel még nem (pl. a nyugdíjazással és ápolási díjakkal kapcsolatos problémák ügyében). Több törvénymódosítást is beadtam a helyi ügyekből kiindulva. A társasházak problémáit kezelő javaslatomat simán lesöpörték, míg a közterület-felügyelet munkáját segítő javaslatomat tárgysorozatba vették (ez utóbbi egyébként jóformán egyedülálló, mert nem szokás ellenzéki képviselő indítványát tárgysorozatba venni). De jó példa az ilyen ügyekre a MÁV közmeghallgatása Soroksáron, amely nagy vihart kavart, ezért felvettem a kapcsolatot a MÁV-val, és a rövidesen személyes egyeztetésen fogom kicsikarni a válaszokat a felmerült kérdések kapcsán. Említést érdemel az is, hogy több, a csepelieket és soroksáriakat érintő ügyben, helyben megvalósítandó beruházások ügyében tárgyaltam különböző hivatalok vezetőivel. Van ahol konkrét eredményt sikerült elérni, van ahol ígéretet kaptam, van ahol csak meghallgattak. A következő évek majd eldöntik, hogy mindezek mennyire voltak hatékonyak. Ezen kívül idén sok energiánkat elvitte a Csepeli Munkásotthon ügye. Én a magam részéről büszke vagyok arra, hogy határozottan és világosan hangot adtunk annak, hogy nem fogadjuk el a Munkásotthon lenyúlását. Jól mutatja a helyi Fidesz szándékát, hogy a Németh Szilárd által áterőltetett törvénymódosítás nyomán természetesen megpróbálja kineveztetni magát egyszemélyes kuratóriumnak. Ha valakinek ezek után sem világos, hogy itt a Munkásotthon Fideszes befolyás alá vonásáról van szó, akkor az vak. Vitatkoztunk erről a Parlamentben, volt két tüntetés Csepelen, tájékoztattuk az ügyről a sajtót és azon keresztül a csepelieket. Meglátjuk mi sül majd ki belőle. Hasonlóképp minden támogatást megadtunk a csepeli óvodák összevonása ügyében a tiltakozóknak.

A helyi ügyekkel kapcsolatban meg kell említeni, hogy idén is több újságot készítettünk a helyi csapattal (bár a terjesztést ügyesen akadályozzák egyesek), rendszeresen megtartom a fogadó óráimat, igyekszem részt venni a rendezvényeken, szerveztünk idén adománygyűjtést és osztást is (így osztottunk szét 20 mázsa burgonyát, sok ruhát, játékot és tartós élelmiszert.), szerveztünk politizálós beszélgetéseket, kulturális rendezvényeket, aktivista találkozókat. Nagyon büszke vagyok azon aktivistákra, akik mindezt szabadidejükben, saját anyagi forrásaikat is felhasználva szervezik, bonyolítják. Tényleg jó látni azt, hogy vannak még önzetlen emberek, akik tenni akarnak azért, hogy jobb, élhetőbb, normálisabb legyen a saját környezetük. Ezekről rendszeresen be is számoltunk a rendelkezésre álló felületeken. Nagy megtiszteltetés volt számunkra, hogy az Együtt Csepelen tartotta meg az egyik országos értekezletét, amit az Ifjúsági tábor területén sikerült lebonyolítanunk. Persze nem csak örömteli események voltak a választókerületben. Csepelen van némi probléma azzal, hogy az utóbbi hónapokban az önkormányzat már meghívókat sem küld a rendezvényekre (ellentétben Soroksárral, ahova automatikusan hívnak meg, így ott időben be is tudom illeszteni többnyire a naptáramba a programokat), és úgy tesz, mintha Németh Szilárd nem vesztette volna el a választásokat helyben, de hát így játszanak a fiúk: az udvariasság és a protokoll nem erősségük. Én megértem, hogy még mindig fáj nekik a választás eredménye, de azért illik tiszteletben tartani a választók akaratát. Sajnos ez nekik nem megy. Az már nagyobb problémákat okoz, hogy helyi lap (Csepeli Hírmondó) végképp Fideszes pártlappá alacsonyodott. Folyamatosan csúsztatnak és hazudnak, voltaképpen adóforintokból kampányolnak folyamatosan, illetve igyekeznek lejáratni Hudák Janit én engem is. Ez persze nem lesz egyszerű munka, mert ugye rólunk nehéz lesz bármilyen kompromittáló dolgot találni. Voltaképpen a Csepeli Hírmondón keresztül folytatta idén a menekült ellenes kampányát a helyi Fidesz, és ezen keresztül próbálta átverni a helyi lakosokat pl. a devizahitelek, vagy éppen a Quaestor ügyben. Én büszke vagyok arra, hogy következetesen és határozottan kitartottam azon álláspontom mellett, hogy az életüket mentő menekülteknek kutya kötelességünk segítni. Büszke vagyok azokra a csepeliekre, akik ebben tevékenyen is segítettek. Egyben büszke vagyok a pártomra is, mert voltaképpen mi voltunk az egyetlenek, akik értelmezhető szakmai javaslatot tettek le az ügyben, mely javaslatok figyelembe vételével normálisan lehetett volna rendezni ezt az ügyet. Sajnos a Fidesz egy szempontot tartott csak szem előtt: tudatosan összekeverte a menekülteket a bevándorlókkal és a terroristákkal, így hergelve az embereket, így terjesztve az idegengyűlöletet. Kiengedték a szellemet a palackból, és nagyon nehéz lesz azt oda visszatuszkolni. Lesz még ezzel gondunk bőven, mert jelenleg értelmes beszédet szinte lehetetlen folytatni az ügyben, hiszen a helyi Fidesz folyamatosan hazudik (pl. arról, hogy én 15 ezer embert akarok Csepelen letelepíteni).

És akkor néhány szám még a végére az anyagiakról, ami mindig nagy érdeklődést szokott kiváltani. A fizetésem ebben az évben is változatlan volt (magyarul a képviselői alapfizetést kapom), aminek az összege 747.878 forint. Ebből idén is igyekeztem jótékonykodni, aminek a teljes összege ebben az évben 447.500 forint volt. Ebben volt élelmiszer-vásárlás, rendezvény támogatása, klubfoglalkozások támogatása, alapítványok támogatása, jótékonysági licit egyaránt.

Ezen kívül igénybe veszek még havonta 10.500 forint utazási költségtérítést (ha lenne autóm, akkor benzinkártyát kapnék, amin a jelenlegi elszámolás szerint majd 3 millió forint lenne, de hát ugye jogosítványom sincs J). Igénybe veszem viszont a lakhatási lehetőség támogatását, így havi 50 ezer forintért bérelnek nekem egy kis lakást a Nyuszi sétányon. (Ugye itt a teljes potenciális 187 ezer forint lenne, de nekem nincs szükségem drágább lakásra. Ezen kívül a lakás rezsijét is elszámolhatnám, de azt is inkább magam fizetem). Ezen kívül kapok egy szolgálati telefont és egy szolgálati laptopot. A 2015-ös év újdonsága, hogy Soroksáron is megnyitottuk a képviselői irodát, így most már Csepelen és Soroksáron is működik az iroda, ahol mind Törő Csilla, mind Ritter Ottó nagy munkát végez az üzemeltetésükben. Irodabérletre nagyjából havi 250 ezer forintot költünk, míg a havi keret 373 ezer forint, így itt is jelentős megtakarítás halmozódott le az elmúlt másfél évben. Ezen kívül közvetlen fizetett munkatársként segítségemre van még egy személyi asszisztens és egy jogász, valamint megbízási szerződésekkel több szakértő is segíti a munkámat. Minderre egyrészt rendelkezésre áll egy havi 748 ezer forintos keret (foglalkoztatási szerződésekre), valamint egy havi 300 ezer forintos működési keret (megbízási szerződésekre). Ezeket nagyjából teljes egészében ki is használtam ebben az évben. Ezen kívül a képviselői munkához kapcsolódó egyéb kiadásokra (irodaszerek, nyomdaköltség) rendelkezésre áll még egy havi 150 ezer forintos ellátási keret, amit szintén nagyjából teljes egészében kihasználtam ebben az évben (itt fontos megjegyezni, hogy még az előző évről hoztam át maradványokat, így voltaképpen az év végén jelentős összeg maradt mindét számlán, de azok nem az idén halmozódtak fel). Bár még nincs meg az év végi zárás, de becslésem szerint mind a működési, mind az ellátási keretből nagyjából bő 1 millió forintos maradványom lesz (nyilvánosságra hozom, amint lesz pontos adat). Ezen kívül még a hivatalos levelezés postaköltségeire van egy évi nagyjából 80 ezer forintos keret éves szinten, amit úgy néz ki le is nullázunk az év végre.

Hát nagyon röviden és tömören így nézett ki a 2015-ös éve. Fáradtan vonultunk el ünnepelni pár nappal ezelőtt, de meggyőződésem, hogy a lehetőségeinkhez képest megfelelő munkát végeztünk. Persze van min javítani, és ezen is leszünk a kollégáimmal 2016-ban.

Kellemes ünnepeket és boldog újévet kívánok mindenkinek!

 

ui: jelentem két pert is nyertem első fokon, melyek közül az MTVA elleni perre vagyok igazán büszke, hiszen az ítélet szerinte joggal mondtam, hogy híreket hamisítanak, magyaráznak és gyártanak!

A bejegyzés trackback címe:

https://szaboszabolcscsepel.blog.hu/api/trackback/id/tr828200268

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása