szaboszabolcs

szaboszabolcs

A kormány szerint a magyar kamionsofőröknek alacsony bér jár, oszt jó napot!

2016. május 09. - szabolcsblog

Érdekes határozati javaslat van a ház előtt, amiről rövidesen szavazni is fogunk. H/10291-es számon került benyújtásra, és a címe alapján a senki sem gondolná, hogy mennyire kellemetlen ez az egész Magyarországra nézve. Egy európai parlamenti és tanácsi irányelvről van benne szó, amely a kiküldetésekről szól. Talán kevesen tudják, de a kiküldetés három változatát szabályozza ez az irányelv:

-        egy vállalkozás szolgáltatási szerződés révén történő közvetlen szolgáltatásnyújtása,

-  azonos csoporthoz tartozó telephelyre vagy vállalkozáshoz történő kiküldetés („csoporton belüli kiküldetés”),

-     valamint a munkavállalóknak egy másik tagállamban letelepedett munkaerő-kölcsönző ügynökségen keresztül történő rendelkezésre bocsátása révén megvalósuló kiküldetés, mert ezek az esetek növekvő tendenciát mutatnak az EU-n belül, az eredeti szabályozás pedig már húsz éves.

 

Az eredeti irányelv már 20 éves (1996-ban született), így az esetszámok növekedése miatt merült fel a felülvizsgálata. A mintegy 300 érdekelttel, főként kis- és közepes vállalkozásokkal folytatott, a Bizottság által irányított előzetes konzultációk során a határokon átnyúló szolgáltatásokat nyújtó vállalkozások 30%-a problémákról számolt be a kiküldött munkavállalókra vonatkozó hatályos szabályozás, például a terhes adminisztratív követelmények, a papírmunka, a díjak és regisztrációs kötelezettségek tekintetében. A célország nem egyértelmű munkaerő-piaci szabályait szintén a határokon átnyúló szolgáltatás akadályának tekintik, különösen a kis- és közepes vállalkozások körében.

Ugyanakkor a munkavállalók kiküldetéséről szóló irányelv alátámasztja a Bizottság 2016. évi munkaprogramjában bejelentett, a közúti szállítási ágazatra vonatkozó kezdeményezéseket. Az említett intézkedések célja elsősorban a közúti fuvarozást végző munkavállalók szociális- és munkafeltételeinek további javítása, elősegítve ugyanakkor a hatékony és tisztességes közúti szállítási szolgáltatásokat. A nemzetközi közúti fuvarozásban részt vevő kétmillió munkavállaló rendszeresen különböző tagállamok területén végez munkát rövid időszakok során. Ezzel összefüggésben a közúti szállítási ágazatra vonatkozó, soron következő kezdeményezéseknek elő kell segíteniük a szállítási ágazat munkaszerződéseire alkalmazandó szabályok pontosítását és érvényesítésének javítását, valamint kezelhetik azon különleges kihívásokat, amelyeket a munkavállalók kiküldetéséről szóló irányelv rendelkezéseinek e konkrét ágazatban való alkalmazása jelent.

A munkavállalók kiküldetésére vonatkozó, korszerűsített jogalkotási keret hozzájárulna az európai beruházási terv végrehajtásával kapcsolatos, átlátható és tisztességes feltételek megteremtéséhez. A beruházási terv újabb lendület biztosítana a határon átnyúló szolgáltatásnyújtásnak, és ezáltal a képzett munkaerő iránti megnövekedett kereslet kielégítését eredményezi. A munkavállalók kiküldetéséről szóló, korszerűsített irányelv hozzájárulna ahhoz, hogy a beruházásokra a torzulásoktól mentes verseny feltételei között, és a munkavállalói jogok védelme mellett kerüljön sor.

Ausztria, Belgium, Franciaország, Németország, Luxemburg, Hollandia és Svédország közös levélben igényeltek támogatást ahhoz, hogy az „ugyanazon helyen folytatott ugyanazon munkáért egyenlő díjazás” elvének bevezetésével korszerűsítsék a munkavállalók kiküldetéséről szóló irányelvet. E tagállamok az alábbiakat javasolták:

-   - módosítsák és bővítsék ki a szociális- és munkafeltételekkel, különösen a javadalmazással kapcsolatos, a kiküldött munkavállalókra alkalmazandó rendelkezéseket,

-     mérlegeljék a kiküldetés maximális időtartamára vonatkozó korlátozás bevezetését, különös tekintettel a szociális biztonság koordinációjára vonatkozó uniós rendelet rendelkezéseivel történő összehangolásra,

-       pontosítsák a közúti szállítási ágazatra alkalmazandó feltételeket,

-        erősítsék meg az A1. jelű hordozható dokumentumba foglalt információbázis megbízhatóságát,

-      javítsák a felügyeleti szervek közötti, határon átnyúló együttműködést,

-   valamint segítsék elő a kiküldetés keretében megvalósuló színlelt önfoglalkoztatás elterjedtségére és hatására vonatkozó tanulmányt.

A magyar komrány, több térségbeli állam kormányával közös levélben érvelt amellett, hogy az 1996-os irányelv felülvizsgálata túl korai és azt el kell halasztani, amíg letelik a 96/71/EK irányelv érvényesítéséről szóló irányelv átültetésének határideje, valamint megtörténik az irányelv hatásainak gondos értékelése és elemzése. E tagállamok aggodalmuknak adtak hangot azzal kapcsolatban, hogy az ugyanazon helyen folytatott ugyanazon munkáért egyenlő díjazás elve összeegyeztethetetlen lehet az egységes piaccal, mivel a bérszint különbségei a szolgáltatók versenyelőnyének egyik jogos elemét képezik. Ezenfelül álláspontjuk szerint a kiküldött munkavállalóknak szociális biztonsági szempontból továbbra is a kiküldő tagállam jogszabályainak hatálya alá kell tartozniuk, tehát nem hozható olyan intézkedés, amely felülírja a munkavállalók kiküldetése és az ebben az értelemben vett szociális biztonsági koordináció közötti kapcsolatot. Végezetül felszólították a Bizottságot, hogy csak akkor mérlegeljen intézkedéseket, ha alaposan elemezte a határon átnyúló szolgáltatásnyújtás nehézségeivel és sajátosságaival kapcsolatos bizonyítékokat.

Értik! A magyar kormány szerint a fuvarozó cégek azért vannak versenyelőnyben, mert a magyar kamionsofőröknek ugyanazért a munkáért kevesebbet kell fizetni, mint Nyugat-Európában, ráadásul itt a szociális ellátórendszer is olcsóbb, ami szerintük így rendjén van! A kormány tehát a munkavállalók helyett a munkáltatók pártjára állt, a kemény munkát végző sofőrök meg így jártak. Hát szép! És még ez a kormány állítja magáról, hogy ők képviselik a baloldali értékeket is ebben az országban.

A bejegyzés trackback címe:

https://szaboszabolcscsepel.blog.hu/api/trackback/id/tr328699616

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CTS 2016.05.10. 10:45:03

Emögött is a Waberer meg a Szemerey áll az tuti.

Kivlov 2016.05.10. 11:00:20

Aki keveset keres, a főnökétől kérjen. És pont.
qrva unalmas már ez az állandó panaszkodás, nyávogás, mindenhonnan.
Ha meg nem tetszik, lehet keresni más melót. "Oszt jónapot"

Muad\\\'Dib 2016.05.10. 11:08:25

Most az aktuálpolitikai szálat félretéve, jól értem, hogy a kamionsofőrnek azért kellene több pénzt adni, mert a munkája együtt jár azzal, hogy más országokban is sokat tartózkodik? Tehát kizárólag azért, mert épp német autópályán vezet, neki bizony több pénz jár, mint annak a hülyének, aki belföldön fuvaroz?

$pi$ 2016.05.10. 11:31:44

@Kivlov: +1

Hagyjuk már a piacot levegőhőz jutni. Még a teherautósofőrök fizetését is szabályozni akarják, akkor miért ne szabályoznák a tetőfedők vagy a villanyszerelők fizetését?

@Muad\\\'Dib: Így van. NIncs is határ, akkor meg nem mindegy, hogy hol vezet?

martineden 2016.05.10. 11:49:36

@$pi$: ,,NIncs is határ, akkor meg nem mindegy, hogy hol vezet?"......Bizony hogy nem.Neked mindegy lenne ,ha egy heten csak egyszer aludnal otthon?Jo lenne ha raadasul 30 Euroba kerul az ebeded 1500 Ft helyett?Ugye ,hogy nem?Gondolkodni kell ellobb,aztan irni.Ez szol a Kivlovnak es aMuadnak is.Megjegyzem meg,hogy nagyon sok ceg kabotazs fuvart vegez,es ez esetben a gk.vezeto 6 hetig sem johet haza.Ehhez mit szolsz.?Annyibol eljen mint az itthon vezeto delikvens?

martineden 2016.05.10. 11:49:36

@$pi$: ,,NIncs is határ, akkor meg nem mindegy, hogy hol vezet?"......Bizony hogy nem.Neked mindegy lenne ,ha egy heten csak egyszer aludnal otthon?Jo lenne ha raadasul 30 Euroba kerul az ebeded 1500 Ft helyett?Ugye ,hogy nem?Gondolkodni kell ellobb,aztan irni.Ez szol a Kivlovnak es aMuadnak is.Megjegyzem meg,hogy nagyon sok ceg kabotazs fuvart vegez,es ez esetben a gk.vezeto 6 hetig sem johet haza.Ehhez mit szolsz.?Annyibol eljen mint az itthon vezeto delikvens?

konrada 2016.05.10. 12:03:00

Speciel ez pont hogy a kamionvezetők érdekében van.
Ugyanis a kedves EU-s vezetők a saját hazai piacaikat akarják megvédeni -egyébként helyesen! - azzal, hogy a keleti konkurencia árelőnyét eltüntetnék az azonos bérrel.
Mert ez esetben már nem érné meg a nagy cégeknek a keletit választani.
Azaz: csak Magyarországon több ezren veszítenék el így munkahelyeiket, illetve mehetnének ők is a többi után nyugati cégekhez soförnek.
...ami azoknak, akik nem számolták fel hazai kötödéseiket, igen nagy érvágás lenne (+az államnak is, mert a szállítócégek, és az alkalmazottak itt adóznak most.)

...tán nem véletlen, hogy ugyanazon EU-s politikusok csak és kizárólag azoknak követelnek azonos fizetést, akik az ő területeikre- pacaikra belépnek, és valahogy kifelejtik azokat, akik meg az ő gyáraikban, üzleteiben itt dolgoznak...

Parajpuding 2016.05.10. 12:11:30

Kedves Szabolcs! Mit gondolsz, Wáberernek miből gyűlnek a milliárdjai? Van ismerősöm, aki kamionsofőrként ott dolgozott. Iszonyatosan nagy a fluktuáció, a sofőröket kizsigerelik, a fizetésük feltételei és mértéke a vicc kategória, és ha tudnád, hogy abból is csak mennyi a bejelentett......
Ezért kell az öregnek kormánymegbízott/kormánybiztosi pozíció, hogy intézhessen magának közpénzen újabb sofőrhadat, mert már nincs, aki oda menne dolgozni. Elfogyott a meglévő, erre képzett munkaerő. Majd lesz sok új sofőr, akiket a képzésért cserébe röghöz köt és még inkább ki tud használni. Igazi harácsoló sz@rházi. Így lehet Magyarországon milliárdosnak lenni, bár mutatóba néhány kivétel akad.

Szelid sunmalac 2016.05.10. 12:32:47

Hogy oda ne rohanjak baszki! Magyarorszago ma nem lehet normalis sofort talalni, mert 400 alatt nem megy el dolgozni, de akkor is jarjon neki telefon, o oszthassa be mikor megy hova stb. A soforoknel krtenebb tarsasa keves van a piacon. Egy EVEN kereszutl kerestunk 6 sfort, tudnek meselni torteneteket.

bpbp78 2016.05.10. 12:37:04

@Parajpuding: "van ismerősöm, aki..." - nem valami reprezentatív a "közvéleménykutatásod"
Sok ember csak nyunnyog, és neki minden jár. Vele legyen a cége lojális, de fordítva már büdös a dolog.

Muad\\\'Dib 2016.05.10. 12:43:49

@martineden:
Komolyan b+, ha én rendszermérnökként mondjuk németben vagyok 2 hétig, akkor a német rendszermérnöki fizetést kérjem a cégemtől? Térjél már magadhoz ember. Amikor elmegy valaki erre a munkára kap egy bérajánlatot. Vagy elfogadja, vagy nem.

$pi$ 2016.05.10. 12:44:44

@martineden: "Neked mindegy lenne ,ha egy heten csak egyszer aludnal otthon?"

Azoknak a fizetéséről volt szó, akik sokszor nem alszanak otthon? Nem.

"Jo lenne ha raadasul 30 Euroba kerul az ebeded 1500 Ft helyett?"
(1) Te sem voltál még külföldön. (2) A francia elmegy németországba vezetni a kamiont. Erről bamn szó.

"Ugye ,hogy nem?Gondolkodni kell ellobb,aztan irni."

No, pont te mondod? Vicces.

Khonsu 2016.05.10. 12:57:39

10 év múlva már önvezető kamionok járnak.

martineden 2016.05.10. 13:28:39

@Muad\\\'Dib: Miert,nem kapsz magasabb fizetest mikor nemetben dolgozol?

Muad\\\'Dib 2016.05.10. 13:32:15

@martineden:
Miért kapnék? Ha a céggel olyan a megállapodás, lehet fizetik az étkezésem. Mégis miért fizetne nekem másképp a cég? Talán a német járulékokat fizetik utánam amíg ott vagyok? Nem éppen. Talán én a németeknek fizetek jövedelemadót mikor ott vagyok? Nem éppen. Akkor egész pontosan miért fizetnének másképp?

martineden 2016.05.10. 13:35:49

@$pi$: ,,Azoknak a fizetéséről volt szó, akik sokszor nem alszanak otthon? Nem."...szerinted a nemzetkozi sofor otthon alszik?

"Jo lenne ha raadasul 30 Euroba kerul az ebeded 1500 Ft helyett?"
,,(1) Te sem voltál még külföldön. (2) A francia elmegy németországba vezetni a kamiont. Erről bamn szó."............(1).12 eve kulfoldon elek.(2)20 camionom roja az utakat Europaban

"Ugye ,hogy nem?Gondolkodni kell ellobb,aztan irni."...Bizony,mert nem teszed?

martineden 2016.05.10. 13:53:10

@Muad\\\'Dib: Attol fuggetlenul szerintem is hulyeseg az adott orszag berehez kotni,egy mas orszagban bejelentett ember beret mert a dolgozonak kell eldontenie akar -e munkat vallani adott helyen.Masreszt ugysem tudjak ellenorizni es nincs is joguk,hogy mas orszagbeli ceg mit fizet vagy mit nem.Ez vihar egy pohar biliben.Viszont erre nem az lenne valasz a kormany reszerol,hogy raszall a sajat munkavallaloira,hanem kolcsonossegi alapon,kosse ki hogy a nemet kamionsofor,ha athalad, Magayarorszagon,akkor magyarorszagi bert kapjon.Abban a pillanatban elallnanak a nemetek a hulye otleteiktol.

2016.05.10. 14:18:57

@martineden: szerezzen rendes állást. Nem kötelező sofőrnek lenni, az ember képezze magát, tanuljon, és akkor nem kell ócska kulimunkát végeznie.

$pi$ 2016.05.10. 14:32:13

@martineden: Nem."...szerinted a nemzetkozi sofor otthon alszik?

MInden bogár rovar, de nem minden rovar bogár. Így már érted?

"Jo lenne ha raadasul 30 Euroba kerul az ebeded 1500 Ft helyett?"
,,(1) Te sem voltál még külföldön. (2) A francia elmegy németországba vezetni a kamiont. Erről bamn szó."............(1).12 eve kulfoldon elek.(2)20 camionom roja az utakat Europaban

Persze.

"Ugye ,hogy nem?Gondolkodni kell ellobb,aztan irni."...Bizony,mert nem teszed?

Nem tanítalak tovább. Olvasd el miről volt szó és próbáld megérteni. Ha gondolod holnap újra válaszolok néhány kérdésedre, de holnaptól sajnos már nem tudom ingyen vállalni.

PonDrow 2016.05.10. 14:33:02

Ez esetben egy külföldi cégmenedzser ha Magyarországra vezényli az anyacége, akkor "csak" a hasonló beosztású magyar kollégája fizetését kapja? :D

geridfgrhgtrzsez 2016.05.10. 14:58:18

Ez mindig is köpködés tárgya lesz.
Két fontos dolgot kellene először is mindenkinek tisztáznia magában:
1. Mi az a minimális kereset, amivel hajlandó beérni,
2. Mi az a maximum, amit ezért hajlandó bevállalni, feláldozni.

Ez alapján mindenki el tudja dönteni, hogy ezt Magyarországon el tudja-e érni. Ha nem, akkor lépni kell külföldre. Nyitva vannak a határok, mindenkinek ott a lehetőség menni.
A kamionos szakmában véleményem szerint azért ennyire bicskanyitogató téma ez, mert ugyanazokat az utakat járják, közel azonos munkaidőben és körülmények között, csak 2,5-3-szor annyiért (pl. egy német-osztrák céget nézve).
Másképpen fogalmazva, aránytalanul nagy eltérés van a fizetésben, a munkakörülményekhez képest.

@Muad\\\'Dib: én is úgy gondolom, hogy ha 2 hét külföldi kiküldetésben vagy, akkor kapsz napidíjat azért. A legtöbb cégnél így működik. Az enyémnél is. Gondolom te is fel lennél háborodva, ha ezt fordítva várnák el töled: 2 hét itthon, a többi külföld, magyar cég, magyar (harmadannyi) fizetéssel. Ugyanazt a munkát végeznéd, mint a külföldi kollégád, csak ő 3x annyit kapna érte. Mennyire lennél frusztrált?

konrada 2016.05.10. 15:11:04

@geridfgrhgtrzsez:
...de el is vesztette ott több ezer kamionos az állását (sok meg a rendes fizetését, mert a keleti munkavállalók levitték a bérüket, de ez más téma..) azért, mert a keleti cégek elvitték a munkájukat....

Szóval ha benne van, persze a kamionosokban - mert pont úgy bicskanyitogató, mint az autógyáriaknak a bérkülönbség - de tudomásul kell venniük, nagyobb részt nem a magyar termékek terítéséből élnek, hanem abból, hogy a nyugati termelő az ő olcsóbb bérével szállítatja a termékét, s ha az egyezne pl. a németével, miért vele szállítatna??

VadMacs 2016.05.10. 15:31:43

@Szelid sunmalac:
Mennyi abból a 400 -ból a "valós" fizetés? Mert kis hazánkban divat a sofőrt minimálbérre bejelenteni, a többit meg kvázi (jóformán adómentesen) hozzácsapni. Pl napidíj, amit miért is neveznénk fizetésnek (lásd: mire való az eredetileg)? Vagy Km pénz, amit nyugodtan nevezhetünk teljesítmény alapú bérnek, de nem nevezzük annak, mert azt az EU annyira nem szeresse (engedni). Az 5-6 hétig kint tartózkodók többségének meg a családja megy rá, ha hosszú ideig csinálja ezt. Bomba üzlet, nem is értem, miért nincs túljelentkezés...

geri44 2016.05.10. 15:49:59

@VadMacs: A fő probléma, hogy itthon már rég legalább a dupláját kellene keresni, mint most. Mindenkinek. Ez a realitás.
Szerintem több család rámegy arra, hogy évtizedekig!!! tart, amíg valaki összekínlódik egy lakást, és/vagy nyögi a hitelt, közben frusztrált, ingerült, elégedetlen, pesszimista. Arról nem is beszélve, hogy mennyi pénzt befizet kamatokra feleslegesen.

geri44 2016.05.10. 16:06:00

@konrada: Az autógyáriak kizárólag itthon dolgoznak, az itthoni feltételeknek és képzettségüknek megfelelően.

Csak példaként: te teszem azt mérnök vagy egy magyar cégnél, kiváló képzettséggel és nyelvtudással. A céged kizárólag külföldi megrendelőknek dolgozik, emiatt te néhány hét kivételével állandóan külföldön dolgoznál, harmadannyit keresnél, mint külföldi kollégád. Mennyire lennél frusztrált? Mennyi idő múlva kérdeznéd meg odakint, hogy nincs-e felvétel? Vagy ezt mások tőled?

Egyébként csak ismételni tudom magam: itthon már rég legalább a dupláját kellene keresni, mint most. Mindenkinek. Figyelembe véve a jelenlegi vásárlóerőt, rekord ÁFÁ-t és SZJA-t, ez lenne a realitás.

aleb19 2016.05.10. 16:07:26

miert kell az allambacsitol varni a fizetes emelesed ...harcold ki magadnak es az ilyen @Szelid sunmalac: vagy waberer fele olcsojanosokat ki kell rohogni
amugy is mar irta valaki, hogy ez inkabb reagalas a nemetek szarkavarasara mert kiakarjak tiltani az eus soforoket a piacukrol

CTS 2016.05.10. 16:28:33

@Szelid sunmalac: Egy évig kerestél 6db 2bit-es droidot akit szarrá szívathatsz! Tudnék mesélni.....

CTS 2016.05.10. 16:50:11

Én egy kétnyelven beszélő 42 éves hivatásos gépkocsivezető vagyok aki leginkább már buszon dolgozik. Minden papírral rendelkezem a veszélyes áruszállítástól a könnyűgépkezelőig. Mostanában az EU ban dolgoztam kínai túristákat szállítok. Jelenleg munka nélkül vagyok, de azt elmondhatom, hogy a magyar vállalkozók nagy része nemhogy nem fizet napidíjat, de néha a fizetést sem adja oda. Te bármire is alkudsz meg bármire is mondhatsz nem-et mint fizetés, ha azt nem adják meg a végén. És, ha vannak illúzióid a hivatalokkal akik majd "megvédenek" ne legyenek! Senki nem segít! (tapasztalatból beszélek.) Egyébként meg amíg így beszél egy- két ember mint egy pár kommentelő, hogy "mennyivel vagy te több" meg "miért kéne neki annyi" meg "mire fel járna neki több" addig miről beszélünk? Kedves vállalkozók ezért nincs normális munkaerőtök! A dolgozó is ember, családja van, barátai, álmai, ötletei, gondolatai ugyanolyan mint ti csak esetleg anyagilag kevesebbek! Igazából pont a ti hozzáállásotokkal van a legnagyobb baj, de sebaj! Kívánok nektek kellemes utazást és közlekedést alul vagy ki sem fizetett pilótájú repülőgépeken, villamoson, buszon, stb..

CTS 2016.05.10. 16:58:07

@shitgun: Tényleg?! Mond már el mire gondoltál??? Gondolom te sírnál a legjobban, ha mindennek felmenne az ára, ha az összes ember aki vezet elmenne a szerinted "tisztességes munkába" és helyette a jó kis euróban fizetett gépkocsivezetők szállítanák a mindennapi élelmedet!! TROLL!!!

xm95 2016.05.10. 17:15:11

@Muad\\\'Dib: @Kivlov: @$pi$: először is a kurva anyátok, amiért az én faszom akarjátok a csalánba verni. Másodszor meg, még csak nem is tudjátok, miről pofaztok. Harmadszor pedig szopjatok le waberer gyurit, ha valami problematok van a kamion sofőrökkel.

xm95 2016.05.10. 17:19:25

Hejj, de bánom már, hogy anno, mikor waberer elem lépett az udvaron, a fékre léptem nem a gázra!

omadjoe 2016.05.10. 18:30:46

@Szelid sunmalac: hat baratom remelem sokaig fogtok keresni sofort! En csak egy orszagot mentem arrabb! Magyar viszonyokhoz kepest dupla annyit kapok, es fizu emelest akarnak csinalni, hogy megmaradjanak a soforok! 400e ft-ert neked a kulcsot nem fogom megfogni! Max. ha belfoldes melo, es minden pentek estetol hetfo reggel hatig otthon vagyok! Ja! Es fixben kernem, nincs csalas, tahograf atveres! Mert itteni melomnal nem elnek ilyen eszkozokkel!

RedRum 2016.05.10. 19:49:01

Ha pártunk és kormányunk ki nem írtotta volna a normális érdekképviseleteket/munkatörvénykönyvet-nyílván okkal (mert az EU szabályozás oldalon tessék elhinni elég komoly nyomásuk van a kelet európai rabszolgatartó cégek eltűntetése érdekében) akkor nem lenne ekkora vita a jogos "azonos munkáért azonos bért" elvárásról, hanem pl. a rabszolgtartó pártfuvaros gépei a terminálokon dekkolnának amíg észhez nem tér. Ezt innen eggyel nyugatra 5-10x-es fizu mellett is simán elindítjuk...így, nem egyes emberek kell, hogy "6 sofőrt keresünk aztán 400-ért (400 mi?) még akar is valamit." fajtájú "vállalkozóval" szkanderezzen, és nyílván így elbukjon.

..."jogos versenyelőny".....b....g.. =.... Rabszolgatartás

Jossarian 2016.05.10. 20:52:55

Kocsis, hajts! Es orulj ha borravalot kapsz... Ez van, nem tanultal, ez jut neked.

$pi$ 2016.05.10. 21:55:00

@xm95: "először is a kurva anyátok, amiért az én faszom akarjátok a csalánba verni."

Miért akarnám? Akarod, hogy eu szinten szabályozzák a pincérek fizetését? Nem? Én is így gondolkodom a kamionsofőrökről.

" Másodszor meg, még csak nem is tudjátok, miről pofaztok."

Szerintem meg te nem tudod. Lásd fentebb.

"Harmadszor pedig szopjatok le waberer gyurit, ha valami problematok van a kamion sofőrökkel. "

Mi a halál közöm van a főnöködhöz? Egyezzetek meg vele, ha nem tudtok keress más munkahelyet vagy mittudomén, sztrájkolj. Francnak akarod az egész eu-t bevonni abba, hogy neked milyen béralkut sikerül kötni? Én sem teszem...

kecskebeka 2016.05.10. 22:04:00

@Jossarian: Na aztán te marha tanult lehetsz szarcsimbók

kecskebeka 2016.05.10. 22:08:11

látom a legokosabbak kamiont is csak képen láttak a munkánkról meg halvány fingjuk sincs de az észt azt osztják . Sok gyökér próbáljatok ki 4-5 hetet egy bádog fülkében távol a családtól Nem kell a reakciós duma hogy nem kötelező Nektek sem hülyeséget pofázni .

xm95 2016.05.10. 22:40:11

@$pi$: a pincérek fizetése nem tartozik rám, ezért nem pofázok bele sem pro sem kontra.
Ha nem a szállítmányozásban dolgozol, akkor fingod sincs miről ugatsz, ráadásul kéretlenül.
Már 10 éve nem a főnököm. Kollektív szerződésről, kormány által fizetett szakszervezetekről hallottál már? Ha már a beralkurol pofazol. 3-4 szer annyit keresek mint a kelet európai sofőrök, kevesebb és kellemesebb, de amúgy ugyanolyan munkával. És veled ellentétben én ismerek olyan fogalmakat, mint szolidaritás, másokért kiállás. Sztrájk helyett meg az EU ilyen irányú törekvéseinek támogatását találtam ki. Van még kérdés? Vagy tovább akarod bizonygatni, hogy hülye vagy a témához?

Eva Babinszki 2016.05.10. 22:56:09

@martineden: Tudják szerinted,hogy miről írnak?Tudják azt,hogy egy kamionosnak bizony többe kerül az élet,mint annak,aki minden este haza megy.Nem is beszélve a dupla háztartásról.Ne felejtsük el a plusz költségeket sem:nemzetközi jogosítvány 5 évente ,ami "picit" drágább,mint a "hagyományos jogosítvány" orvosi újítása.És az sem elhanygolható,hogy születésnapot,karácsonyt...stb nem biztos,hogy családi körben ünnepelnek.Sőt!Azért nem lehet azt mondani,hogy "Hm,de jól keresnek!"

Eva Babinszki 2016.05.10. 23:01:54

@shitgun: A gépkocsi vezetői munka igen is rendes munka és tanulni is kell hozzá!Nem kis pénzért.Mi az,hogy kuli munka???Ki vagy te?Egyetemi docens,hogy így lenézed azokat az embereket,akik ezzel keresik a pénzt?Azokat az embereket nézed le,akik a te szádba is viszik a tejet,kenyeret,húst...stb.Ha ők nem dolgoznának,te mennél a gyárba a hűtődért,TV-ért,mikróért...stb?Csúnya dolog más emberek munkáját,ezzel más embereket lenézni!

Eva Babinszki 2016.05.10. 23:25:40

@Jossarian: Hm,ez nagyon bunkó beszólás volt!Tehát szerinted,aki nem az íróasztal mögött böfög egész nap,az tanulatlan,ebből eredően buta,ostoba?Szégyeld magad!Gondolkodj el azon,hogy ezek nélkül a tanulatlan emberek nélkül (és a többi,tanulatlan szakmunkás nélkül) mi lenne a boltokban és máshol.Tej,kenyér,hús,mosógép,tüzelő,tégla...stb.

$pi$ 2016.05.10. 23:30:47

@xm95: "És veled ellentétben én ismerek olyan fogalmakat, mint szolidaritás, másokért kiállás."

Amiről itt szó volt az nem a másokért való kiállás. Tudod miről van szó? Arról, hogy a nyugateurópai vállalat nem akarja, hogy a keleteurópai vállalat versenyképes legyen vele szemben ezért megpróbálja elérni, hogy egyformák legyenek a fizetések. Így a tőkeerejét, a kedvezőbb gazdasági helyzetét kihasználva elérheti, hogy a keleteurópai vállalatot kitúrja a piacáról és a sofőr, akivel te szolidaritást vállaltál elveszítse az állását. Nem kevesebbet fog keresni, hanem semennyit.

Persze, nem szép kizsákmányolni és kizsigerelni a kelet európai sofőrt, de arra vajon gondoltál -e, hogy mennyibe kerülnek a lakások/házak nálunk és mennyibe kerülnek pl. Angliában? Mi van, ha a magyar sofőrnek megéri olcsóbban is elvégezni a munkát, mert sokkal olcsóbban tudja a lakását megvenni? Ezt ne hagyjuk, de azt, hogy a német vállalat korszerűbb gépjárművekkel olcsóbban tudjon szállítani azt viszont engedjük?

Én magyar programozóként a svéd programozónál jóval olcsóbban dolgozom, de még így is igen jó jövedelemre teszek szert magyarországon. Ha egységesítenénk a fizetéseket, akkor esélyem sem lenne az ukrán meg az orosz programozókkal szemben, viszont igen, elviekben több bért kapnék. Csak nem lenne munkám.

xm95 2016.05.11. 00:47:00

@$pi$: jól van, bizonyitottal. Reménytelen és esélytelen vagy. Most megosztok veled egy titkot. Van élet a nagy magyar nemzeti oldalon túl, próbálj a saját fejeddel gondolkodni, próbáld pótolni amit a suliból ellogtal és nyisd ki a szemed. De legfőképp ne ugass bele abba ami nem a te dolgod, ahogy én sem teszem mikor nem pofázok bele a nagy magyar programozói lét dolgaiba, mert nem értek hozzá. Mindenesetre azt hittem, programozóknak már megtanultam hogyan kell használni a számítógépet korrekt hírforrások felkutatasara. De tévedtem.

xm95 2016.05.11. 00:50:42

@xm95: programozókent megtanultad

$pi$ 2016.05.11. 08:19:05

@xm95: "jól van, bizonyitottal. Reménytelen és esélytelen vagy. Most megosztok veled egy titkot. Van élet a nagy magyar nemzeti oldalon túl"

Figyu! A mellett érvelek, hogy az állam ne szabályozza a béreket, hanem hagyja a piacot működni. Ez tipikus liberális felfogás. Hogy jön ide a "nemzeti oldal"?

"próbáld pótolni amit a suliból ellogtal és nyisd ki a szemed"

Nem te mondtad, hogy valami fuvaros vagy? Akkor szerintem az aluliskolázottsággal kár erőlködni. :) De mindegy argumentum ad hominem.

"De legfőképp ne ugass bele abba ami nem a te dolgod"

Szólásszabadság van. Ősi liberális vívmány...

"Mindenesetre azt hittem, programozóknak már megtanultam hogyan kell használni a számítógépet korrekt hírforrások felkutatasara."

Milyen hír? A hír az, hogy állami felügyelet alá akarod vonni nem állami alkalmazottak fizetését. Demit ad isten az ötezer szakmából meg foglalkozásból kizárólag a szakképesítést nem igénylő kamionsofőrök fizetését, mert hogy-hogynem te is éppen ilyen kamionsofőr vagy.

A kokillakészítők, orvosok, ügyvédek, rendőrök, tanárok fizetése maradhat, az egyedüli ügy a kamionsofőröké. A magyar állam egészen más fizetést ad annak a sebésznek aki engem műt mint a német állam a német sebésznek, ezért mindazok, akik érnek valamit kimennek, én meg beledöglök a műtétbe, de ez nem tartozik a szolidaritás keretei közé. Tudod mi tartozik oda. A KAMIONSOFŐRÖK.

Te, csak az egyszerűség kedvéért: nem lenne egyszerűbb, ha a kamionsofőr, akinek kevés a fizetése egyszerűen felmondana a jelenlegi állásából és odamenne, ahol többet fizetnek? Tényleg mi lenne, ha egyszer végre hagynánk azt a kib.szott piacot levegőhöz jutni? Nincs még elég szabály? Nincs még elég támogatás, elvonás, illeték, pótdíj, vissza nem fizetendő meg a fene tudja még mi nem, hogy megnyomorítsuk a piacot?

Kivlov 2016.05.11. 08:24:52

@xm95:
Neked mi bajod van?
ha keveset keresel, főnöködtől kérjál, ne tőlem. Én se tőled kértem januárban. kapísi?
süti beállítások módosítása